Tröttheten!

Alltså jag måste säga att jag är mycket tröttare nu än när Penny var nyfödd. Men om Penny hade haft kolik eller varit mycket mer krävande så hade jag varit lika trött i början som alla föräldrar säger att man är. Men jag kände inte den där totala maktlösa tröttheten som många pratar om.

Det var när Penny var runt 7 månader som jag kände att jag var trött, på riktigt! Som en pensionär, vakna vid 6, somna vid kl 21. Nu krävs det ju mkt mer av mig för att aktivera och stimulera Penny och när hon sover middag så plockar jag och pysslar här hemma. Om jag ska försöka vila när hon vilar så kan jag ändå inte somna.

Ända från Penny var nyfödd så har vi lagt henne för natten vid ca klockan 19-20 och det gör vi ju fortfarande och måste säga att om Penny var en sån bebis som inte somnar för natten förän vid klockan 22 exempelvis som man hör att många gör så skulle jag vara mer död än levande. Både jag och Nicke är så sjukt trötta när Penny lagt sig att vi ligger i soffan som två avsvimmade människor.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0