7 år!

Idag har vi varit tillsammans i 7 år jag och min älskling. Vi träffades på Harrys när vi jobbade där, han var den dryga bartendern och jag den bitchiga servitrisen ;). Vi började ses nån gång i januari/februari 2006, först hemligt såklart. Nicke bodde i den minsta lägenheten jag sett, och den var full med skor och kläder, och bara en liten 90 cm säng, och kanske inte så välstädat jämt. Behöver jag säga att vi alltid var hemma hos mig ;)? En kväll låg vi i sängen och Nicke bläddrade i Ikea-katalogen, och så säger han nåt i stil med att; en sån här kan vi ha när vi flyttar ihop. Jag fick total panik och blev arg på honom, skulle VI flytta ihop??! Vad pratade han om? Kommer också ihåg från den tiden att vi båda fick öroninflammation, då blev det lite svårt att hålla det hemligt :).

Efter ett år ungefär så flyttade vi ihop, till en jättebra och relativt billig lägenhet på Kristinagatan, men efter ett tag blev jag kär i en (dyr) sekelskifteslägenhet på Drottninggatan (utan balkong och med spårvagnen precis utanför), så det var bara att flytta :)!

Nicke slutade före mig på Harrys, började på S&P, sen började jag plugga inköp och jobbade då bara extra på Harrys. Sen fick jag jobb på Noblessa och efter ett tag såg jag en bostadsrätt i Rambodal som skulle passa oss perfekt! Men hur skulle jag övertala Nicke om ännu en flytt? Och nu utanför stan! Men tanken på att försöka skaffa bebis nån gång i framtiden fanns ju där och då vill jag inte bo med alkisarna utanför porten på Drottninggatan. Så vi flyttade ut till "förlandet" Rambodal. Och sen efter ett tag kom vårt fantastiska underverk Penny!!

Vi har haft 7 fantastiska år och jag älskar dig mest av allt!!



Kommentarer
Carro juicy

Fina ni!!!!

2013-05-29 @ 13:45:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0