Köpt en vagn

Alltså har ju sneglat på Brio Go ända sen Penny var en liten räka i magen. Men gillade buggan också och tyckte den passade perfekt! Och absolut inget fel på den men jag tror jag är för kort för att handtaget ska passa perfekt. Och sjukt tröttsamt att dela vagnen i 2 delar för att fälla den och sätta ner sittdelen på marken först. Och tycker inte Penny verkar sitta jättebra nu när hon är mera rörlig. Hon hoppar lixom upp/fram med rumpan och hamnar långt ut på kanten. Och eftersom bugga inte har nån rem mellan benen så kommer hon ju långt ut då. Började då tänka att det där med ergonomisk sits kanske inte passar henne längre.

Kollade lite på blocket, hittade en begagnad Brio Go med grått chassi och svart tyg, pratade med Nicke och åkte sen till Babyproffsen för att titta på en sån. Nicke får typ spunk varje gång han ska fälla ihop/fälla ut vagnen så han sa direkt efter han provat fälla Go att vi kunde köpa den :).

Tror även den kommer va skön för mina svaga handleder som jag känner av rätt ofta nu. På buggan får jag ju så dålig hävkraft upp för kanter eftersom jag har handtaget längst ner. På Go är det mkt lättare att häva upp den.

Nu hoppas vi bara att Penny kommer gilla den, och kanske ha mera tålamod än 30 min vaken på promenad. Men det är inte helt plant liggläge på Go och Penny sover ju ofta i vagnen så hoppas hon ska gilla den ändå. Hon är ju rätt ljuskänslig och vi brukar hänga för en gallerfilt, men tror jag kanske ska köpa ett riktigt barnvagnsdraperi med uv-skydd att använda istället.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0