Nattmat

Om Penny fick bestämma skulle hon nog äta 3 gånger på natten. Men det får hon inte ;). Nae vars klart hon får mat om hon är hungrig men nu har hon börjat vakna 3 gånger per natt. Det har hon inte gjort sen hon var nyfödd. Kvällsflaska får hon vid 18.30-19.30 och läggdags nån gång mellan 19-20. Sen vaknar hon kl 23, 02 och runt 5-6. Hon fick mat alla gånger tills jag tänkte att jag skulle se om hon verkligen var hungrig. Så när hon vaknade vid 23 häromkvällen så fick hon lite varmt vatten med bara en skopa pulver ersättning. Hon drack lite, somnade
och jag tänkte att om hon vaknar snart igen så är hon ju hungrig. Gjorde så i några nätter men hon vaknade inte tidigare än vanligt iaf. Så provade jag att strunta i mat och försöka få henne att somna om. Och det gick utan gråt, skrik eller större problem. Det var natten till onsdag, hon somnade om efter ca 10-15 minuter bökande. Natten till torsdag sov hon till kl 2 och fick då mat. Men inatt så vaknade hon vid 23 igen men somnade om med lite hjälp från mig, men utan mat. Så hoppas att det är en vanesak och att hon vänjer sig snart! Sen tror jag att nästa nattmat att vänja av med är den vid 5-6 på morgonen. Om det går, blir nog svårt. Men tänker att om hon fortfarande äter vid 2-3 på natten så borde hon stå sig till 7.30-8 när hon vaknar för dagen.

Trodde ett av nattmålen skulle försvinna när vi började med lite mera gröt men inte. Imorgon ska vi måla i hennes rum och sen tror jag vi ska se om hon kan sova i sin säng där. Tror hon störs när Nickes klocka ringer på morgonen och av oss när vi lägger oss på kvällen. Men jag kanske sover på bäddsoffan där inne några nätter för att se hur det går för henne och vara nära henne. Kanske blir jobbigt med både nytt rum och sova ensam?



Kommentarer
Monica

Prova gröt nån timma innan läggning o sen ersättning som vanligt bär hon ska sova. Det funkade på våra barn en period. Men dem kan fortf vakna mitt i natten, fast nu är det ju inte av hunger

2013-01-12 @ 09:25:34
URL: http://monicamercury.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0