Sömn

I förrgår var en jättebra dag för Penny. Sov 3 långa pass, inget gråt, inget övertrött och somnade utan ett knyst för natten vid ca 19.30-20.00 när vi la henne.

Igår däremot var KAOS! Hon ville inte sova, blir då övertrött och gråter och gråter och gråter så det gör ont i mamma- och pappahjärtat.

Idag så tänkte jag att jag ska inte försöka söva henne, utan bara lägga henne i vaggan när jag tycker hon verkar bli trött. Hon vaknade vid 8.30 imorse, när kl var 10 drog jag ner rullgardinen och la henne i vaggan med dinglis-kaninen över ögonen och hon somnade på 5 minuter utan minsta gråt. Vaknade vid 11.15 åt lite, lekte, låg på magen länge och tränade.

Sen ringde Sara och sa att hon och Asta tänkte komma förbi och hälsa på och såklart är det ju roligare om Penny då är pigg och glad. Så nu strax efter 12 drog jag ner rullgardinen, la henne i vaggan och kaninen över ögonen och hon somnade inom 5 minuter igen!! Fast hon inte varit vaken så länge som hon brukar och jag tyckte inte hon verkade trött. Ville ju mest att hon skulle sova lite i förebyggande syfte innan de kommer.

Har jag kommit på det magiska sövnings-knepet??



Kommentarer
Maria

Snuttis över ögonen e de bästa! sa ju de. ;)

Svar: Ja :). Men nu när hon sover på dagarna så sover hon på mage i vagnen, Sover mkt bättre på mage men då vill man ju ha koll på henne lite så på natten får hon sova på rygg.
Linn

2012-11-10 @ 09:17:37
Anonym

Ok... Mila hatar mage fortf.. :/ blir baa en liten stnd Arne dag... Rygg och sida är de bästa :)

2012-11-11 @ 12:38:17
Anonym

Ok... Mila hatar mage fortf.. :/ blir baa en liten stnd Arne dag... Rygg och sida är de bästa :)

2012-11-11 @ 12:38:19
Anonym

Haha va konstigt de blev :) bara en liten stund varje dag skulle de stå ;)

2012-11-11 @ 12:39:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0