Migrän

Idag gick jag och Penny en liten promenad på dagen. Och efter ett tag så var det en ljus prick framför mig överallt när jag kollade, precis som om man har blivit bländad av nåt. Tänkte att jag kanske kollat in i solen men upptäckte sekunden efter att solen syntes ju inte. Gick in på Ica för att hämta ett paket och fick blunda med ena ögat för att kunna se ordentligt. De måste ju trott jag var knäpp :). Fattade ännu inte att det var migrän. Var nog flera år sen jag hade migrän som började med synbortfall så kände inte igen tecknen för det.

När jag närmade mig hem igen så var det inte bara en ljus punkt, utan även lite rött och ett konstigt mönster jag såg. DÅ förstod jag vad det var. Penny sov i vagnen och jag tog en panodil och en treo i hopp om att det skulle gå över.

Ibland när jag har migrän är det bara på höger sida och då räcker det att jag tar två treo när jag känner att det börjar. Men det räckte inte den här gången.

Blev värre och värre för varje sekund som gick. Låg i soffan och försökte vila men kunde inte slappna av för jag mådde så illa och jag visste att Penny skulle vakna vilken sekund som helst. Hon vaknade när jag hunnit vila i 20 minuter och när jag gick för att hämta henne i vagnen höll jag på att kräkas nästan. Ringde till Nicke och då kom tårarna, dels för jag hade så ont, mådde illa så det kändes som jag skulle kräkas så fort jag pratade och för att jag fick dåligt samvete att han skulle behövs komma hem från jobbet. Fick iaf fram mellan tårarna att jag hade jätteont, och knäpp som man är och egentligen vill va stark och klara sig själv så frågade jag aldrig om han kunde komma hem. Han sa direkt iaf att han kommer hem så fort som möjligt. Han köpte även med sig lite tabletter hem. Jag gjorde mat till Penny och bäddade ner oss i sängen och matade henne och sen kom Nicke hem och jag kunde vila i lugn och ro i ett mörkt rum.

Efter 3 eeze tabletter, 3 treo och en panodil känner jag mig nu bra igen. Tror faktiskt att det var snön som satte igång migränen. Att det var för ljust ute helt enkelt. Får ju ont i huvudet på sommaren om jag inte använder solglasögon så jag är väl lite känslig för ljus.

Kvällen avslutades iaf med en mysig dusch tillsammans med Pennyplutt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0