Liseberg

Vi började ju semestern med en tripp till Göteborg och Liseberg. Först åkte vi Lisebergsbanan, den är ganska lång för att vara en bergochdalbana men den är rolig.

Sen gick vi bort till balder, jag var faktiskt lite nervös innan men det är ju roligt när man väl åker den :).


Sen åkte vi kanonen, väldigt rolig men den var för kort.

Sen åkte jag uppskjutet men de andra vågade inte :). 60 meter rakt upp i luften på 2 sekunder. Mycket härligt tycker jag :)

Sen åkte vi det värsta jag gjort i hela mitt liv tror jag. Dödsångesten var stor i uppsvinget!


Måste dock säga att jag är lite besviken på Atmosfear, fritt fall på Gröna Lund känns faktiskt värr än atmosfear. Men nu har jag iaf åkt Europas högsta fritt fall som är 146 meter.

Sen åkte vi Flumeride och Stoffe satt längst fram och blev blötast :). Jag skyddade mig med ett stort troll som Nicke hade vunnit :). Man kunde vinna 2,2 kg Ballerina! Jag spelade på ett sånt hjul men vann inget :(!


Kommentarer
Caroline

Att du vågade åka fritt fall...modiga du.

Attans att du inte vann Ballerina. Hade väl varit härligt att äta en rulle i gummistövlar i väntan på att det franska bandet Rochette (lr hur stavas det) skulle börja :-)

2011-07-26 @ 23:07:11
URL: http://linerocen.blogspot.com
Carro juicy

Jag sa ju att den inte var så farlig.. Fritt fall tilt på grönan är mycket värre!! Gillade uppswinget mer den här gången faktiskt.. hade lite ångest förra gången jag åkte den för 2 år sen! Skönt med semester va?? Tänkte åka ut en sväng till Arkösund med mamma och pappa nästa vecka..!! då kanske vi kan umgås om ni är kvar?!

2011-07-27 @ 09:41:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0