Nae nu får det vara nog!

Inatt vaknade Penny 3 gånger!!! Första gången vid 22.30, då var hon ledsen och fick det som var kvar i flaskan efter hon ätit kvälls-ersättningen. Andra gången kl 1, då var hon glad och pigg, gjorde en ny flaska med lite vatten och bara en skopa pulver ersättning. Den sista gången var runt kl 4 men då somnade hon om själv. Nästa vecka måste jag ta tag i det här och försöka vänja av henne igen med det. Hon var ju så duktig i 2 månader och sov hela nätter, sen var väl jag lite lat och gjorde det lätt för mig när hon vaknade och gav henne flaskan, för hon somnar ju om direkt då. Men såklart så blev det ju GENAST en vana för henne att vakna, få flaskan och sen somna om. Så nu är ju bara frågan hur jag ska lyckas med det? På ett sätt känns det lättare om hon vaknar och är ledsen, för då kan man trösta och klappa på henne tills hon somnar om, men när hon är glad och pigg då? Hur gör man då?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0