Överraskningshelg med tjejorna <3

Så var det äntligen dags för den efterlängtade helgen där jag och Carro skulle överraska Sanna och Johanna med nåt. Vi hade bestämt att vi skulle vara borta 1 natt och att det skulle kosta ungefär 1000 kr. Jag och Carro bestämde för ganska längesen att vi skulle åka till Stockholm och gå på Gröna Lund. Vi bokade rum på vandrarhemmet Långholmen som är ett gammalt fängelse, man sover alltså i cellerna.

Nicke var supersnäll och skjutsade oss till Stockholm, så tjejerna trodde ju först att Nicke bara skulle köra oss en kort bit, men han körde oss ända till Stockholm. Vi lämnade in väskorna på Långholmen och fick då reda på att 2 av oss skulle få ett eget rum och 2 st skulle dela med två tanter!!!!! Vi frågade om det inte var bättre att att tanterna bodde själva i 2-bäddsrummet och vi 4 i det stora rummet och de i receptinen skulle fråga dom.

Sen åkte vi till Lars Wallin utställningen, det var roligt att se alla klänningar och massa snygga bilder på fotomodeller och kändisar. Efter det var det dags för Gröna Lund, och det var så sjuuuuuukt mycket folk! Vi hann åka 3 karuseller innan vi tröttnade på att stå i kö. Då gick vi till Josefinas och drack svindyrt rosévin!

När vi kom tillbaka till vandrarhemmet visar det sig att de inte alls frågat tanterna om de ville bo själva. Tanterna var för övrigt inte ens tanter, en kvinna och en tjej kanske man skulle kunna säga. De var från Frankrike och kunde ungefär 2 ord engelska, men Carro plockade fram skolfranskan och de insåg att de inte vill dela rum med oss eftersom vi skulle ut och festa på natten. Så det var ju skönt att slippa dela rum med okända människor.

Sen gjorde vi oss iordning och gick ut och åt en god skaldjurspasta med tomat sås :)! Sen drack vi en drink på Fridays och vidare till Hells Kitchen. Där utanför träffade vi Agenta Sjödin och andra Let´s Dance-kändisar som fixade in oss :).

Det var ett riktigt äventyr att ta sig hem också, vi åkte tunnelbana, men gick sen vilse så vi fick vinka in en taxi som körde oss till vandrarhemmet :). Värdelöst lokalsinne kan man ju säga! Söndagen var vi lite trötta och gick en sväng på stan och shoppade lite innan det var dags att åka hem!

Snyggingar

Åkbanden som var ganska onödiga med tanke på att vi åkte 3 karuseller

Såhär trötta var vi dagen efter strax innan utcheckning klockan 10 :)

Tack för den här helgen <3

Tradera

Så har turen kommit till mig att bli Tradera-beroende! Jag är helt fast, kommer på nya saker hela tiden som jag ska kolla om de finns. Och det finns ju ALLT!! Jag har budat hem en DKNY-plånbok som jag har kollat på flera gånger i butik. Den var ny och lappen satt fortfarande kvar, jag fick den för 430 kr, och i butik kostar den 600. Så jag tycker att jag gjorde ett fynd :)

Men jag skulle kunna köpa varenda DKNY-plånbok och väska som jag hittar, tycker att många är jätesnygga. Men inte fastnat så mycket för kläderna ännu därifrån.

Om jag skulle kunna buda hem ett sånt här till en billig penning vore jag glad

Och en sån här

Då känner jag att jag skulle va nöjd :)

Koka kräftor

Idag har jag och Nicke samlat in många vuxenpoäng tycker jag :)! Vi fick reda på imorse att kräftorna som vi har beställt hade kommit. Så vi fick åka och handla det som behövdes, hämtade kräftorna och sen åkte vi ut till Arkösund för att gå en lektion hos pappa i hur man kokar kräftor :). Vi hade beställt 3 kg, och det bästa av allt var ju att vi FICK massa kantareller där vi hämtade kräftorna! Hur snällt var inte det då?

När vi kom ut till Arkösund så var det då dags att börja, vi kokade 1 kg i taget. Lite läskigt är det ju när de lever och man ska stoppa ner dom i vattnet! Det fick de andra göra, det klarade jag inte av. Men nu har vi 3 kg nykokta kräftor i kylen och halva bordet fullt med kantareller som ska förvällas imorgon för att sen frysas in.

70 par skor!

Jag räknade mina skor, och tro det eller ej men det var exakt 70 par (inklusive mina nya gummistövlar)! Jag bestämde att det faktiskt är dags att börja använda alla skor! Och de första den här veckan jag använde var dessa. De köpte jag för att ha på Nickes 30 års fest, och det är enda gången (förutom i måndags då) jag använt dem. Inte så sköna, men väldigt snygga :)!

Sen hade jag dessa, de köpte jag på Belle för jääääätte länge sen, och de har jag väl använt ca 5 gånger kanske.

Sist ut denna vecka var dessa, även de från Belle, och de var nog de som var minst sköna den här veckan iaf :). Men de passade väldigt bra till resten av outfiten.

Och även fast jag har 70 par skor så tycker jag att det är några som saknas, iaf minst ett par stövlar ;)! Sen kanske jag inte ska nämna att det finns en flyttkartong i förrådet med skor??

När jag kommer till jobbet varje morgon så...

img_5816 (MMS)

När jag kommer till jobbet varje morgon så möts jag av den här bilden :).

Första dagen avklarad

Då var jag hemma efter första dagen på jobbet. Det gick bra, lite skönt att vara tillbaka. Men det slog mig nu att jaha, nu är det såhär det ska vara. Ställa klockan på morgonen, åka till jobbet, jobba, åka hem, handla, hitta på vad man ska äta, laga mat, städa, tvätta, diska! Så är det 5 dagar i veckan i ca 47 veckor!! Inte konstigt att man blir höstdeppig.

Mitt drömresemål

3 veckor går fort

Nu är semestern slut och imorgon börjar allvaret igen. Men på ett sätt ska det bli skönt och få lite fast rutiner i livet igen :). Hade ju semester i bara 3 veckor, men vi har ändå hunnit med en del känns det som, bland annat:

- Göteborg med Liseberg och Roxette
- Middag i Nyköping på Hamnkrogen
- Solat och badat på Badholmarna med Linda och Robban
- Middag på Hotellet med Linda, Robban, Tessan och Erik
- Roxanne på Hotellet
- Liverpool på hotellet
- Kryssning
- Trädgårn ett par gånger
- Varit ute på sjön och solat och badat ett par gånger
- Varit vid Lottens grav och hälsat på
- Läst massa böcker
- Slappat
- Druckit vin och goda drinkar :)

Men nu som sagt är det tillbaka till vardagen igen. Semester är ju skönt men om det inte vore för de extra semester-kilona som har kommit till mig så skulle semestern varit ännu bättre.

Nu är det ju en lång höst att se fram emot och för att man inte ska bli höstdeppad så måste man planera in lite saker. Det som står på min planering är:

- 16 augusti kvällsmat hos Linda och Robban
- 18 augusti vin-mys hemma hos Sanna
- 27-28 augusti åka iväg med tjejerna
- 3 september cocktailparty
- 23-25 september åka iväg med jobbet
- 1 oktober fotografering med tjejerna
- 8 oktober kräftskiva

Ja det var lite av det som står på min planering.

Nu ska vi spela Uno och det här är min o A...

img_9454 (MMS)

Nu ska vi spela Uno och det här är min o Astas maskotar :)

Kryssning

Om ett par timmar sitter vi på bussen påväg mot:

Idag är det här min fika-utsikt :)

img_9672 (MMS)

Det här är min fika-utsikt idag :).

img_9085 (MMS)

Jag har inte tid att sitta vid datorn, jag...

img_9277 (MMS)

Jag har inte tid att sitta vid datorn, jag är upptagen med att sola, bada, umgås med familj, vänner och älskling, dricka vin och titta på vackra soluppgångar som den på bilden. Har en väldigt skön semester   med andra ord :)!