Tråkväder

Det regnar ju nästan varje dag :(! Det blir inte några barnvagnspromenader i regn iaf. Så vi myser i soffan istället :). Tror min mjölk inte räcker till Penny. Hon är missnöjd ofta och efter vi ger henne ersättning så blir hon glad igen. Men vill ju kunna amma helt och vill absolut inte att mjölken ska ta slut redan. Så nu ska jag börja dricka en liter te per dag som kan sätta fart på produktionen. 1 liter vatten som kokas med 2 tsk kummin, 2 tsk anis och 2 tsk fänkål. smakar ju inte så jättegott direkt men om det funkar så är det värt det.



Kommentarer
Linnea

Hej Linn! Grattis till söta Penny! Tips med amningen; ge ingen ersättning alls utan amma istället ofta ofta så kommer mjölken igång mer. Desto mer ersättning, desto mindre mjölk. Ond cirkel. Hoppas allt är bra med er. /Linnea från Noblessa

2012-09-19 @ 19:33:14
Linn

Hej Linnea! Tack :). Hur är det med dig och din lilla tjej? När ska du börja jobba igen? Ja jag vet att det är mera amning som gäller, och försöker verkligen hålla oss från ersättningen. Men vissa dagar har hon inte varit nöjd alls, hur mkt jag än ammar :(.

2012-09-19 @ 22:41:58
Johanna

Du kan ju få mitt amningste jag köpte om du vill? Trist när de inte e nöjda alls :( kram

2012-09-19 @ 22:58:02
URL: http://jojjanpojjan.blogg.se
Linnea

Det är toppen med oss. Börjar inte jobba helt förrän 1mars men jobbar en dag i veckan nu. Också var jag med i tyskland nu i veckan =)

Jag drack Lucern-te för att få igång mjölken mer ibland. Tyckte det funkade bra. Finns att köpa på hälsoapotek.

2012-09-21 @ 19:05:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0