Föräldraledig

Alltså det här med att vara föräldraledig passar nog inte mig till 100 %. Jag är rastlös, vet inte vad jag ska göra om dagarna, känner mig ensam och lite låst att vara hemma. Vet att jag absolut inte är tvungen att vara hemma men vad ska man göra hela dagarna? Kan ju inte va ute och promenera 8 timmar per dag (i regn!), eller gå på stan varje dag hela dagarna. Hade väl varit ett alternativ om vi var miljonärer och man kunde shoppa allt man ville ha :). Och vad gör jag om jag är ute på en långpromenad och Penny blir hungrig? Ska man stå där på trottoaren och amma? Nae jag har nog inte vant mig ännu vid det här!



Kommentarer
Monica

Den första tiden händer det ju inte då mkt, det blir annorlunda sen när det blir lite mer liv i Penny o hon börjar röra på sig. Finns det inte någon föräldrargrupp på bvc där du kan träffa andra mammor som är ledig om dagarna? Annars finns det många forum för olika åldrar på barnen som har träffar. Sök på Norrköping på familjeliv tex, det kommer komma upp trådar som "vi som fått barn sommaren 2012" o liknande. Njut av ledigheten du har med din skatt, ett år går fort o då är det långa dagar ifrån henne :-S Puss

2012-09-26 @ 10:37:30
URL: http://monicamercury.blogg.se
Linn

Jo det börjar en sån grupp på BVC i mitten av oktober som jag tänkt gå på. Och sen kanske det är dags att gå på öppna förskolan oxå efter det.

2012-09-26 @ 12:25:28
Johanna

Åk till öppna redan nu och kolla läget :) kanske hittar du nån direkt!? :D puss

2012-09-26 @ 19:49:14
URL: http://jojjanpojjan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0