Första febern

Igår fick min älskade lilla Penny-Plutt feber för första gången. Hon hade 38,5 och då ringde jag sjukvårdsupplysningen för att se om jag bara kunde ge henne Alvedon. Men då sa de att när bebisar som är mindre än 3 månader och har mer än 38 grader så vill de kolla upp dom. Så vi fick åka till barnakuten ikväll och en läkare undersökte henne. Hon fick lämna urinprov, de tejpade på en liten påse över urinröret som sen låg i blöjan. Hon hade på gränsen till urinvägsinfektion och antagligen ont i halsen för hon var ganska röd i halsen. Kanske blir ett "hals-barn" som jag som jämt hade halsfluss och tagit bort mandlarna? Summan av kardemumman var alltså att det absolut inte var nån fara och bara vanlig förkylningsfeber. De gav henne panodil och sen fick vi åka hem.

Pyjamasen med bilar på är från moster Asta och de trodde hela tiden hon var en kille bara för det var bilar på den!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0