Tiden går fort


Det säger väl alla gravida, fast just nu känns det som att tiden går väldigt snabbt. Vecka 18 nu, alltså snart halvvägs! Vad hände med den första halvan av graviditeten egentligen??

Den 2 december var jag på julfest med jobbet, och som alla vet så dricker man ju inte julmust om man inte har någon speciell anledning, och det trodde jag ju just då att jag inte hade såklart.

Den 10 december var vi på julfest, och nae, ingen julmust då heller faktiskt. Söndagen den 11 så mådde jag toppen hela dagen, inte ens lite bakis, tills kvällen kom. Mådde jätteilla och tänkte såklart att det var för att jag festat dagen innan.

På måndagkvällen blev det likadant, kunde inte ens äta för jag mådde så illa. Tänkte då att det kanske var vinterkräksjukan som var påväg. Hade fortfarande inte en tanke på att det kunde vara en liten räka där inne :).

På tisdagen den 13 december fick jag ett hugg i magen och beklagade mig lite för mina kollegor, och en svarade; är du gravid?? Nej, det är jag inte svarade jag bestämt. Men började fundera lite då, när var det lingonveckan sist? Stannade på apoteket och köpte ett test på vägen hem från jobbet, och detta kom upp direkt! Gravid 2-3 veckor.




Så började hela denna fantastiska resa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0