Roxette


Anledningen till Göteborgresan var att se Roxette. Det bestämdes för lääänge sen när vi var på middag hemma hos Stoffe och Pernilla, då spelades en Roxette-låt och jag sa "Visste ni att de spelar i Göteborg i sommar?". Nej det var det ingen som visste, och nästa kommentar var, ska vi åka? Så vi bokade biljetter på en gång nästan.

Jag har alltid älskat Roxette, och kommer ihåg när jag var 6 år så hade de en konsert i Himmelsalundshallen. Men det enda jag kommer ihåg från den konserten är att Per Gessle hade gräsliga randiga byxor på sig, att de kastade ut gigantiska ballonger till Joyride och att jag fick en sån där självlysande pinne som jag sen hängde upp ovanför min säng :). Min första Roxetteskiva var Tourism. Första låten på den skivan är How do you do, och det är fortfarande min favoritlåt med Roxette.



Vädret var ju inte så superbra så gummistövlarna åkte på och regnponcho inhandlades och sen började den långa väntan. Vi var där inne vid halv 7 och de började inte spela förrän kl nio. Och förbandet var ju tråkigare än tråkigast. Ett förband borde väl peppa igång publiken?! Men till slut var det dags, konserten började med en tyst minut för att sen dra igång med Dressed for Success, vilket nog är den jag tycker allra minst om faktiskt. Men sen vart det bara bra låtar :). När Marie Fredriksson sjöng Perfect day så var det ju nästan att man hade nära till tårarna! Sjukt bra! Hela konserten var toppen och jag tror att jag älskar Roxette ännu lite mera nu efteråt :)!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0